روش های جلوگیری از سرقت خودرو و افزایش ایمنی آن
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

احتمالاً شما نیز ویدیوهای مختلفی از توصیه های دزدان خودرو را دیده اید. دزدانی که از راحتی باز کردن هر قفل ماشین و سیستم امنیتی صحبت می کنند. در یکی از این ویدئوها، دزد با خنده به صاحبان می گوید که شاید تنها فایده نصب دزدگیر این باشد که وقتی کار من تمام شد می توانید بیایید و حرکت من و ماشینتان را تماشا کنید. با این حال این سوال پیش می آید که آیا واقعاً جلوگیری از سرقت خودرو غیرممکن است؟  چه کاری می توانیم انجام دهیم تا کار را برای سارقان سخت تر کنیم؟ چگونه می توانیم بهترین قفل و سیستم های امنیتی را روی خودروی خود نصب کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا چند نکته طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو به شما بگوییم.

چگونه می توانیم جلوی دزدان خودرو را بگیریم؟

این درست است که فناوری خودروها و انواع سیستم های ضد سرقت دائماً در حال پیشرفت هستند. اما با پیشرفته تر شدن اتومبیل ها و دزدگیرهای سرقت، دزدها راه های خود را پیدا می کنند. بنابراین، مهم است که بتوانیم از استفاده سارقان از تکنیک های پیچیده برای دور زدن دستگاه های ضد سرقت خودرو جلوگیری کنیم.

1-  هرگز در قفل کردن صحیح ماشین خود تنبل نباشید

بعد از پیاده شدن در ماشین را قفل کنید. هر زمان که ماشین خود را پارک می کنید، حتما فرمان و پدال ها را قفل کنید و در این مورد تنبلی نکنید. اطمینان حاصل کنید که کلیدهای یدکی داخل خودرو نباشند!!

2- ماشین را در مکانی امن پارک کنید

در پارک کردن ماشین مراقب باشید. بهتر است ماشین را در مکان های روشن پارک کنید. پارکینگ های عمومی و ایمن را انتخاب کنید. برای امنیت بیشتر بهتر است ماشین را در خروجی پارکینگ پارک نکنید چون دزدی برای سارقان راحت می شود! در مقابل بانک ها یا ساختمان هایی که دوربین مداربسته دارند، بهترین مکان برای پارک است.

3-  ماشین خود را ترک نکنید

می توان درب پارکینگ را باز کرد یا از عابر بانک پول گرفت یا از صندوق عقب چیزی برداشت و. .. با این تصور که ماشین جلوی چشمان شماست و به زودی برمی گردید، ماشین را در حالی که روشن است رها کنید، اما دزدها سریعتر از شما هستند و قبل از اینکه بتوانید خودتان را تکان دهید، سوار ماشین شما شده اند . به یاد داشته باشید که هرگز ماشین را روشن نگذارید. اشیاء قیمتی را در خودرو نگذارید. هر کیف یا بسته ای می تواند توجه سارقان را به خودروی شما جلب کند.

4- تجهیزات ایمنی مناسب برای خودرو را دریافت کنید

اگر سارقان از قبل می دانند که ماشین دارای دزدگیر و دستگاه های ضد سرقت است، ممکن است قبل از اقدام از آن استفاده کنند. برای سرقت غیرفعال کردن ابزارهای امنیتی این روزها بسیار پیشرفته هستند و بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو هستند. دزدگیرها و حتی قفل هایی با کیفیت و امنیت بالاتر می توانند خیال شما را از امنیت خودرو راحت کنند. البته خرید دزدگیر مناسب برای خودروی خود با مشاوره یک متخصص هنگام انتخاب دزدگیر حائز اهمیت است. به عنوان مثال، دزدگیرهای دزدگیر که هنگام هشدار، همچنین دزدگیر روی ریموت کنترل، موثرتر از دزدگیرهای معمولی هستند. همچنین، آلارم‌های ماهواره‌ای اختیاری واقعاً ایمن هستند. حتی می‌توانید GPS یا بر روی دستگاه خود نصب کنید. با نصب ردیاب در صورت سرقت خودرو احتمال پیدا شدن آن افزایش می یابد. تجهیزات زیر ابزار اصلی ایمنی خودرو هستند:

  • قفل پدال
  • قفل فرمان
  • قفل در هد
  • قفل چرخ
  • قفل لاستیک زاپاس
  • ردیاب GPS

5- بکسل خودرو با مراکز مطمئن و مطمئن تماس بگیرید

اگر می خواهید ماشین خود را به دلیل خرابی یا تصادف یدک بکشید، حتما با افراد معتبر و خوب تماس بگیرید. مراکز شناخته شده برای جلوگیری از سرقت خودرو، بهتر است همیشه تعداد یک یا دو نمایندگی معتبر حمل و نقل خودرو را در گوشی خود ذخیره کنید..

6- گوش دادن به تصادفات جعلی!

بعضی اوقات دزدها تصادف بزرگی را انجام می دهند و درست زمانی که شما مشغول تبادل اسناد و بیمه نامه یا مشغول به طراحی هستید، ماشین دزدی می کنند اگر بعد از تصادف باید از ماشین خود پیاده شوید، حتماً در و پنجره ماشین را قفل کنید. هرگز خودرو را با سوئیچ در وسط خیابان خالی رها نکنید. حتی اگر در کنار آن ایستاده باشید.

بعد از سرقت ماشین چه باید کرد؟

دزدها معمولاً به دنبال خودروهایی می گردند که بتوانند به راحتی قطعات آنها را در بازارهای خرده فروشی منحل کنید. بنابراین با توجه به افزایش قیمت خودروها در بازار و قطعات یدکی آنها، تقریباً هر خودرویی ممکن است هدف آنها باشد. اگر ماشینی به سرقت رفت، وحشت نکنید. خیلی سریع با پلیس 110 تماس بگیرید و دزدی را گزارش دهید. بسیار مهم است که این کار را خیلی سریع انجام دهید. زیرا اگر دزد با خودروی شما تصادف کند یا از آن برای کارهای غیرقانونی استفاده کنید، دچار مشکل خواهید شد. فرد مفقود شده باید با گزارش به کلانتری نزدیک محل سرقت خودرو مراجعه و در آنجا گزارش سرقت را ثبت و تشکیل پرونده دهد. برای تشکیل پرونده در کلانتری مدارک زیر لازم است:

  • اسناد خودرو از جمله کارت و اسناد خودرو
  • اسناد شناسایی مالک
  • اطلاعات مربوط به سرقت

دقت کنید، همراه با تشکیل پرونده، باید درخواست ثبت شماره پلاک خودرو در لیست سیاه را نیز بدهید. اگر بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی و جزئی دارید، باید پس از گزارش به پلیس و تشکیل پرونده، سرقت خودرو را به شرکت بیمه گزارش دهید.

برای گزارش سرقت به شرکت بیمه و استفاده از پوشش سرقت بیمه بدنه به چه مدارکی نیاز داریم؟

به منظور اعلام خسارت به شرکت بیمه، گزارش جلسه پلیس با ذکر کل سرقت خودرو یا سرقت لوازم جانبی، کارت و مدارک خودرو، گواهینامه و بیمه نامه شخص ثالث را به همراه داشته باشید. در صورت سرقت مدارک خودرو نگران نباشید. در این صورت روند رفع آسیب کمی طولانی تر می شود اما غیرممکن نیست. برای دریافت کارت کپی خودرو می توانید با پلیس +10 تماس بگیرید. فرد آسیب دیده برای دریافت بیمه نامه باید با مدارک شناسایی خود به مرکز اصلی شرکت بیمه شده مراجعه و الحاقیه بیمه نامه بدنه خود را دریافت کند.

با تشکیل پرونده خسارت سرقت در شرکت بیمه، در صورت سرقت کل ارزش خودرو توسط کارشناس بیمه با حضور بیمه شده تعیین و سوئیچ خودرو به شرکت بیمه تحویل داده می شود. در صورت جزئی بودن سرقت باید فاکتور اجناس مسروقه را به شرکت بیمه بدهید. اگر ضبط خودرو به سرقت رفت، باید پانل ضبط را برای دریافت غرامت تحویل دهید.

در نهایت شرکت بیمه پس از کسر فرانشیز و سایر کسورات قانونی تا 80 درصد ارزش را پرداخت می کند. معمولاً پرداخت بیمه بدنه در صورت سرقت کلی حدود 3 ماه طول می کشد که به این دلیل است که ممکن است خودروی سرقتی پیدا شود. در نهایت سند مالکیت خودرو مسروقه به نام شرکت بیمه بیمه شده و در صورت پیدا شدن متعلق به شرکت خواهد بود.

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: